سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقام عشق

یادداشت رسیده؛
در راستای اجرای بی سر و صدای سند 2030 پس از یاسوج لرستان و زنجان این بار در شهر مقدس قم که رتبه اول حجاب در سطح مدارس کشور را داراست کشف_چادر در مدرسه تیزهوشان صورت گرفت.
کشف چادر در مدرسه تیزهوشان قم، نمونه‌ای از نفوذ به سبک سند 2030
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در این چندسال گذشته، یکی از اهداف مهم دشمن در تهاجم فرهنگی معطوف به کودکان مخصوصاً دختر بچه‌ها این مادران فردای کشور بوده است. استراتژی سوق دادن دختر بچه‌ها به سمت بی‌بندباری و تغییر ذائقه آنها به سمت سبک زندگی غربی به صورت آرام و تدریجی و با زبان روانشناسی لطیف دختران، جهت تبدیل شدن نسل آینده ایران اسلامی به انسانی با ویژگی سبک زندگی غربی، سالهاست در ایران جزء اولین استراتژی دولتمردان آمریکا و اروپا قرار گرفته است.
متأسفانه ده‌ها نهاد فرهنگی دولتی و غیردولتی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای فعالیت های فرهنگی پیرامون حجاب و عفاف بودجه دریافت می‌کنند به جای مقابله با این سیل تهاجم فرهنگی حداکثر در سال چندین همایش شعاری و تجلیل و فراخوان مقاله انجام می‌دهند.
پس از یاسوج، لرستان و زنجان این بار در شهر مقدس قم که رتبه اول حجاب در سطح مدارس کشور را داراست مسئولین حوزه اجرا امتحانات قانونی تصویب می‌کنند که در امتحانات دانش‌آموزان دختر (تیزهوشان) چادر را از سر بردارند این جای بسی تعجب دارد و بوی نفوذ می‌دهد!! آیا کشیدن چادر از سر دختران با حیای قمی آن هم در شهر علم، اجتهاد و روحانیت به هر بهانه‌ای و نمایاندن آنان به بازرسان مرد، هیچ توجیهی دارد؟!
البته وقتی گروهی سند ننگین 2030 سازمان ملل و یونسکو را امضا می‌کنند و بعد هم بی‌ سر و صدا اجرا می‌کنند، چادر از سر دختران قمی برداشتن که امری عادی و پیش‌ پا افتاده خواهد بود.
نفوذی‌های اسرائیلی مسلک در نظام آموزش و پرورش دارند جنایتشان را می‌کنند؛ حالا ما اگر قرار باشد طبق قاعده آنها عمل کنیم دیگر چیزی برایمان باقی نمی‌ماند.
یکی از رویکردهای نظام آموزشی بین‌المللی این است که به بچه‌ها معارف دینی را نگویید؛ از جهاد و شهادت نگویید!! درس شهید حسین فهمیده و درس مسجد الاقصی را از کتب درسی برداشتند و حذف کردند تا بچه‌ها با آن رشادت‌ها آشنا نشوند با کمال تأسف به جز عده‌ قلیلی انگشت شمار کسی لب به شکوه نگشود، انگار یادمان رفته اگر فداکاری‌های شهیدان نبود اکنون کشور ما بدتر از کشورهای هم‌جوار مانند افغانستان، سوریه، عراق، یمن و... بود.
این مطلب را نگارنده نمی‌گوید بالاترین مقام کشور، حضرت آیت الله خامنه‌ای در هفته گرامیداشت مقام معلم با معلمان و فرهنگیان می‌فرمایند: «گزارشهایی که به من می‌رسد نشان میدهد که یک جریانی -این را من «جریان» احساس میکنم- در کشور سعی می‌کند آموزش ‌و پرورش را از چشم‌ها بیندازد؛ ارزش آموزش ‌و پرورش را و اعتماد به آموزش‌ و پرورش را در دل‌ها از بین ببرد؛ مقاصدی دارند. این [جریان] از بیرون هم هدایت می‌شود. حالا بعضی‌ها لجشان می‌گیرد؛ تا ما می‌گوییم دستهای خارجی، می‌گویند شما مدام به خارجی‌ها حمله می‌کنید! نه، ما ضعف‌های خودمان را می‌بینیم؛ اگر ما قوی باشیم، آن خارجی هیچ غلطی نمیتواند بکند، امّا او از همین ضعفهای ما است که دارد استفاده می‌کند، برنامه‌ریزی می‌کند، نقشه می‌کشد، نفوذ می‌کند؛ راه‌های مستقیم را کج میکند، معوج میکند.» 
قرآن کریم در مورد نحوه منحرف کردن شیطان، عبارتِ «خطوات الشیطان» را به کار برده است تا بگوید: شیطان، گام به گام انسان را به سوی انجام گناهان می‌کشاند. سیاست شیطان، نفوذ تدریجی و گام به گام است. هر چند کمی دیر شده از همان گام اوّل بایستی مواظب باشیم. امید است دولتمردان آموزش و پرورش ما این زنگ خطرهای ساده را جدی بگیرند؛ چرا که ناگهان زود دیر می‌شود.
سخن آخر
رهبر معظم انقلاب فرمودند: ‌ اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند. انشاءالله
 
لینک یادداشت در خبرگزاری بسیج

به بهانه روز پدر
انسان دو پدر دارد؛ یکی آنکه منشأ تولد اوست و دیگری کسی که تربیت و کمال روحی و معنوی او را عهده دار است.
امیرالمؤمنین(ع)؛ پدر معنوی امت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود حق پدر بر گردن فرزند را چنین تشریح می‌کنند: «و امّا حق پدرت بر تو آن است که بدانی که او اصل تو است و تو شاخه و فرع او، اگر نمی‌بود تو نیز نبودی، پس هر گاه در خود چیزی دیدی که تو را شادمان ساخت، بدان که اصل آن نعمت را از پدر داری و خدای را بر آن سپاس گو و شاکر باش.»
پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «أَنَا وَ عَلِی أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّه؛ من و علی دو پدر این امّت هستیم» (مجلسی، محمّد باقر، بحارالانوار، ج 16، ص 95، باب 6؛ عیون اخبار الرّضا (ع)، ج 2، ص 86)
این حدیث، مشهور در میان مصادر شیعه و سنّی است. در بحارالانوار دو باب برای همین عنوان باز شده است و به جز روایات نقل شده از سوی اهل سنّت بیش از بیست حدیث از انواع روایات (مرسل و مسند) در آن گرد آمده است.
در نهمین روز از ماه صفر، در سال یازدهم هجری، یعنی نوزده روز مانده تا پایان عمر پیامبر اکرم(ص)، بلال حبشی را به سراغ علی(ع) می‌فرستند تا به نزد رسول خدا(ص) بیایند. بلال به سوی خانه علی(ع) می‌رود و ایشان را خبر می‌کند. وقتی علی(ع) نزد پیامبر(ص) آمدند و نشستند، حضرت به ایشان فرمودند: «ای علی! إِنَّ جَبْرَئِیلَ أَتَانِی مِنْ عِنْدِ اللَّهِ بِرِسَالَه...؛ اکنون جبرئیل نزد من بود و از سوی خداوند نامه‌ای برای من آورد. در این نامه آمده است که من تو را نزد مردم بفرستم تا پیامی را برای مردم بازگو کنی.» (بحارالانوار، ج 22، ص 489) پیامبر(ص) پیام را به علی(ع) می‌گویند تا آن را برای مردم بیان کند.
بلال به همه مردم خبر می‌دهد تا در مسجد جمع شوند. علی(ع) وارد مسجد شده و چنان که پیامبر(ص) فرموده بودند، بر منبر نشستند و فرمودند:  «أَلَا مَنْ عَقَّ وَالِدَیهِ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَیه...؛ آگاه باشید هر کس عاقّ پدر و مادرش شود، لعنت خدا بر او باد. آگاه باشید هر کس از مولای خود ببُرد (اطاعت نکند) لعنت خدا شامل حال او می‌شود. بدانید هر کس اجر و مزد کارگری را ندهد، لعنت خدا بر او باد» (بحارالانوار، ج 40، ص 45؛ جامع احادیث شیعه، ج 19، ص 18.)
در این هنگام، عمربن خطّاب از جا برمی‌خیزد و رو به علی(ع) کرده و می‌گوید: سخنی سر بسته آوردی؛ آیا تفسیر و شرحی دارد؟
علی(ع) جواب می‌دهند: «خدا و رسولش بر تفسیر آن آگاهی بیشتری دارند.»
همگی به سراغ پیامبر(ص) می‌روند تا تفسیر پیام را بشنوند. پیامبر(ص) فرمودند: «هر کس عاقّ والدینش شود، لعنت خدا بر او باد! بدانید که من و علی پدران این امّت هستیم. هر کس عاقّ ما شود، لعنت خدا بر او باد!»
دیگر اینکه؛ هر کس از مولای خود اطاعت نکند، لعنت خدا بر او باد! بدانید که هر کس من مولای او هستم، علی مولای اوست و هر کس از او اطاعت نکند، لعنت خدا بر او باد!
و دیگر اینکه؛ هرکس اجر کسی را که اجیر کرده، ندهد، لعنت خدا بر او باد! بدانید که خداوند محبّت و دوستی خاندانم را مزد رسالت من قرار داده است و هر کس اجر مرا ندهد و با خاندانم مهربان نباشد، لعنت خدا بر او باد!
«مَنْ سَبَّ أَبَوَیهِ فَعَلَیهِ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ أَنَا أُشْهِدُ اللَّهَ وَ أُشْهِدُکمْ أَنِّی وَ عَلِیاً أَبَوَا الْمُؤْمِنِینَ فَمَنْ سَبَّ أَحَدَنَا فَعَلَیهِ لَعْنَةُ اللَّه؛ هر کس والدینش را دشنام دهد پس لعنت خدا بر او باد! و من خداوند و شما را شاهد می‌گیرم که من و علی پدران مؤمنان هستیم. پس هر کس به یکی از ما دشنام دهد، پس لعنت خداوند بر او باد!»
حضرت رسول اکرم(ص)، پیام نازله از سوی خداوند را، حسب مأموریت اعلام شده به مردم ابلاغ فرمودند. در واقع باید متذکّر شد که اعلام مقام و شأن پدری حضرت رسول اکرم(ص) و پسر عمّش، علیّ بن ابی طالب(ع)، جَعل خداوند متعال است. (مجله  موعود، شماره 154و155، پـدران مهربان ما)
حسن بن فضال از امام رضا(ع) پرسید که پدر بودن رسول خدا(ص) و امام علی(ع) چه معنایی دارد و امام پاسخ دادند: «یعنی شفقت حضرت رسول(ص) نسبت به جمیع امت خود مانند شفقت پدران است بر فرزندان و علی بهترین امت آن حضرت است. همچنین شفقت علی(ع) بعد از آن حضرت برای امت مانند شفقت آن حضرت بود زیرا که وصی و جانشین و امام و پیشوای امت پس از آن حضرت بود. پس به همین خاطر است که رسول خدا (ص) فرمود: «من و علی دو پدران این امتیم.» (مجلسی، محمد باقر، چهارده معصوم، صص 33- 34)
خداوندا؛ هرچه به پدر ما امیرالمؤمنین علی(ع) عنایت نمودی به ما فرزندان حضرت نیز تفضل بفرما.
لینک درج یادداشت در خبرگزاری بسیج

به بهانه میلاد حضرت جوادالائمه علیه السلام، تصمیم گرفتم علت طلب رزق و روزی در دنیا و برآورده شدن حاجات مادی و دنیوی، ما با توسل به امام جواد علیه‌السلام را جستجو کنم؟!...

جوادالائمه؛ باب الحوائج مادی و دنیوی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به بهانه میلاد حضرت جوادالائمه علیه السلام، تصمیم گرفتم علت طلب رزق و روزی در دنیا و برآورده شدن حاجات مادی و دنیوی، ما با توسل به امام جواد علیه‌السلام را جستجو کنم؟! 
جستجویی در روایات، نرم افزارها و اینترنت نمودم اما مطلب قانع کننده‌ای دستگیرم نشد...
از برخی علمایی که می‌شناختم علت را پرسیدم؛ جملگی گفتند: مشهور بین فقها و علما و اهل معنا بوده و بسیار مجرب است و این هم فقط صرف ادعا نیست و اساسا لقب ایشان، جواد است و جود، وصف کسی است که زیاد می‌بخشد و لذا اعطای این لقب برای ایشان بی‌جهت نبوده است.
دلم به این پاسخ‌ها راضی نشد تا اینکه یاد سفارش آیت الله بهجت (ره) به خواندن مداوم «دعای توسلی دیگر» در مفاتیح الجنان افتادم که در آن دعا از هر معصومی از خداوند درخواستی می‌کنیم. به مفاتیح مراجعه نمودم و دیدم از خداوند به حق امام جواد(ع) چه می‌خواهیم: 
اَللَّـهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُحمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلامُ إلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ، وَتَفَضَّلْتَ بِهِ عَلیَّ مِنْ وُسْعِکَ، وَوَسَّعْتَ عَلَیَّ رِزْقَکَ، وَاَغْنَیْتَنی عَمَّنْ سِواکَ، وَجَعَلْتَ حاجَتی اِلَیْکَ. وَقَضاها عَلَیْکَ، اِنَّکَ لِما تَشآءُ قَدیرٌ
خدایا از تو درخواست می‌کنم به حق ولیّت محمّدبن علی(ع)که بر من از فضلت ببخشی، و از فراخی عنایتت تفضلّ فرمایی، و بر من فراوان سازی روزیت را وازغیرخودت مرا بی‌نیاز گردانی و حاجتم رادربارگاه خود قرار دهی، و برآوردنش را به عهده خود گذاری،همانا تو بر آنچه بخواهی توانایی. 
البته همه ائمه علیهم‌السلام، در همه جهات دنیوی و اخروی، هادی و ناصرند اما هر کدام از امامان ما در یکی از ابعاد، ظهور و بروز بیشتری دارند. مثلا در بین عرفا و علما معروف است که اگر کسی از خداوند متعال، علم بخواهد به وجود مقدس امام باقر علیه‌السلام و امام صادق علیه‌السلام توسل پیدا کند. یا اگر کسی طالب معنویت است به حضرت علی علیه‌السلام متوسل شود.
باز بخوانیم:
اَللَّـهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُحمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَلَیْهِ السَّلامُ إلاّ جُدْتَ بِهِ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ، وَتَفَضَّلْتَ بِهِ عَلیَّ مِنْ وُسْعِکَ، وَوَسَّعْتَ عَلَیَّ رِزْقَکَ، وَاَغْنَیْتَنی عَمَّنْ سِواکَ، وَجَعَلْتَ حاجَتی اِلَیْکَ. وَقَضاها عَلَیْکَ، اِنَّکَ لِما تَشآءُ قَدیرٌ...
لینک یادداشت در خبرگزاری بسیج